Metodika



Medžiaga atsisiuntimui
Atėjęs pavasaris žadina gamtos ilgesį, bet kol rekomenduojama likti namuose, siūlome gamtos pažinimo džiaugsmą atrasti virtualioje erdvėje. Dalijamės nuorodomis į portalus ir elektroninius leidinius, kur rasite daug naudingos, įdomios informacijos, žaidimų ir interaktyvių užduočių.

„Jaunieji gamtos reindžeriai“ – erdvė, kurioje jaunieji gamtos mylėtojai mokosi pažinti gamtą žaisdami žaidimus ir spręsdami linksmas užduotis: http://www.gamtosreindzeris.lt

„Meldinė nendrinukė“– mažasis vadovas vaikams apie ypač retą paukštelį ir jo išsaugojimą: https://issuu.com/bef-lithuania/docs/meldine_nendrinuke_pdf

„Pažink aplinką su gamtukais. Gyvoji gamta“ – tai atradimų ir stebėjimų gyvojoje gamtoje vadovas. O gamta labai arti, ji net kiekvieno iš mūsų namuose: https://gamtosknyga.lt/leidinys/pazink-aplinka-su-gamtukais-gyvoji-gamta/

„Pažink aplinką su gamtukais. Negyvoji gamta“ – tai negyvosios gamtos atradimų, stebėjimų ir veiklos joje vadovas. Nereikia toli ieškoti atradimų ir tyrimų. Jie prasideda tavo kieme: https://gamtosknyga.lt/leidinys/pazink-aplinka-su-gamtukais-negyvoji-gamta/

„Žalieji milžinai“ – ne tik jaunajai kartai, bet ir visiems, besidomintiems gamta, skirtas spalvingas, patraukliai iliustruotas leidinys: https://gamtosknyga.lt/leidinys/retos-medziu-rusys-lietuvos-miskuose-2/

„Upių augalai ir aplinka“ – šio pažintinio leidinio tikslas – supažindinti mokinius, mokytojus, visus, kas lankosi gamtoje, su upių aplinka, joje augančiais augalais, jų prisitaikymu augti vandenyje: http://www.gamtosreindzeris.lt/uploads/documents/files/RiverWaterPlantsasbioindicators-compressed.pdf

Baltai

Inkilai

Straipsnis žurnale "Rasos SODE DARŽE GĖLYNE, Nr. 4(540) 2020 m. vasario 19 - kovo 3d.

Piešiu sukulentus ir darau kalendorių

Medžių įvairovės vertinimas

Sliekas

Vabzdžiai

Lobio ieškojimas

Bitininkystė

Paukščiai ir inkilai

SUMEDĖJUSIŲ AUGALŲ ZARASŲ PROFERINĖS MOKYKLOS EDUKACINĖSE ERDVĖSE DEKORATYVINIŲ SAVYBIŲ ĮVERTINIMAS

Apsaugok paukščius_SM

Bestuburiai gyvūnai. Sliekai

Gyvūnai Lietuvos gyvenviečių herbuose_SM

Melagiai gamtoje

Paukščiai ir kiaušiniai

Kitokie margučiai

Pažinkime pavasarį pražystančius augalus

Ar pažįsti pavasarį pražystančius augalus_užduotis

Atvirų pamokų edukacinėse erdvėse pristatymas ir aptarimas

Inkilų gyventojai varnėnai

Edukacinės aplinkos projektavimas

LAPO FORMOS VEJOS PLYTELĖ

Uolienos

Integruota pamoka - dailė ir informacinės technologijos (1)

Klasė, dalykas

9 klasė, 18Di1 grupė. Integruota pamoka - dailė ir informacinės technologijos

Mokytojas

Danutė Gražienė, Vytautas Bernotas, Andrius Radionovas

Pamokos tema

Mokyklos gėlyne žydinčių augalų nuotraukų koliažas „Žydi mokyklos gėlynai“

Pamokos uždavinys (-iai)

Mokiniai, naudodamiesi gyvenimiška patirtimi, įgytomis teorinėmis žiniomis, atliks užduotis, kurių metu sukurs nuotraukų koliažą.

  Priemonės

Fotografavimo priemonės, kompiuteris.

MOKYMO IR MOKYMOSI EIGA

Mokinių sudominimas, jų patirties išsiaiškinimas, pamokos uždavinio skelbimas

  1. Pasiūloma susipažinti su koliažų rūšimis ir pavyzdžiais.
  2. Susipažįstame su 4 aukšto koridoriuje vykstančia jaunųjų ūkininkų būrelio narių  floristinio koliažo mokinių darbų paroda.
  3. Peržiūrimi mokytojų V. Bernoto, D. Gražienės, A. Radionovo, sudarytų koliažų pavyzdžiai.
  4. Susiplanuojame nuotraukų koliažo temą, tikslą, spalvinį sprendimą.
  5. Mokyklos edukacinėse erdvėse atliekamas fotografavimas.
  6. Naudojantis IT programėlėmis sukomponuojami nuotraukų koliažai.

Mokymo ir mokymosi veikla

  1. Sukomponuotas koliažas įvertinamas ir geriausi išleidžiami spalviniame variante. Jie bus eksponuojami mokinių darbų stende.
  2. Aptariami darbo rezultatai.
  3. Išreiškiami emociniai darbų įvertinimai.

Apibendrinimas: vertinimas, įsivertinimas, refleksija

  1. Mokiniai įvertina savo  darbą.

Mes labai gerai atlikome užduotį, nes...
Mes gerai atlikome užduotį, bet galėjome....
Mes neblogai atlikome užduotį, bet....

 

Kūrinio nuotaika priklauso nuo pasirinktos temos, kompozicijos, spalvų, pasirinktos technikos

ir svarbiausia nuo žmogaus vidinės būsenos. Kiekvienas meno kūrinys atspindi žmogaus vidinę būseną.

Integruota pamoka - dailė ir informacinės technologijos (2)

Klasė, dalykas

9 klasė, 18Di1 grupė. Integruota pamoka- dailė ir  informacinės technologijos

Mokytojas

Danutė Gražienė, Vytautas Bernotas, Andrius Radionovas

Pamokos tema

Mokyklos mokomajame sode, darže užaugintų vaisių, daržovių derliaus nuotraukų koliažas „Gražu, skanu, sveika“

Pamokos uždavinys (-iai)

Mokiniai, naudodamiesi gyvenimiška patirtimi, įgytomis teorinėmis žiniomis, atliks užduotis, kurių metu sukurs nuotraukų koliažą.

  Priemonės

Fotografavimo priemonės, kompiuteris.

MOKYMO IR MOKYMOSI EIGA

Mokinių sudominimas, jų patirties išsiaiškinimas, pamokos uždavinio skelbimas

  1. Pasiūloma susipažinti su koliažų rūšimis ir pavyzdžiais.
  2. Susipažįstame su mokyklos gėlyne žydinčių augalų nuotraukų koliažais „Pumpuras“, „Žiedas“, „Pavasaris“ (floristinio koliažo mokinių darbų paroda).
  3. Peržiūrimi mokytojų V. Bernoto, D. Gražienės, A. Radionovo, sudarytų koliažų pavyzdžiai.
  4. Susipažįstame su mokyklos mokomajame sode, darže užaugintais vaisiais, daržovėmis.
  5. Susiplanuojame nuotraukų koliažo temą, tikslą, spalvinį sprendimą.
  6. Mokyklos edukacinėse erdvėse atliekamas fotografavimas.
  7. Naudojantis IT programėlėmis sukomponuojami nuotraukų koliažai.

Mokymo ir mokymosi veikla

  1. Sukomponuotas koliažas įvertinamas ir geriausi išleidžiami spalviniame variante. Jie bus eksponuojami mokinių darbų stende.
  2. Aptariami darbo rezultatai.
  3. Išreiškiami emociniai darbų įvertinimai.

Apibendrinimas: vertinimas, įsivertinimas, refleksija

  1. Mokiniai įvertina savo  darbą.

Mes labai gerai atlikome užduotį, nes...
Mes gerai atlikome užduotį, bet galėjome....
Mes neblogai atlikome užduotį, bet....

 

Kūrinio nuotaika priklauso nuo pasirinktos temos, kompozicijos, spalvų, pasirinktos technikos

ir svarbiausia nuo žmogaus vidinės būsenos. Kiekvienas meno kūrinys atspindi žmogaus vidinę būseną.