Naujienos

Integruota pamoka

2023 01 26

Integruotos pamokos Zarasų profesinėje mokykloje – nėra naujiena. Šįkart integruota pamoka „Meno terapija – emocijoms pažinti ir valdyti“ Ikimokyklinio ugdymo pedagogo padėjėjų grupėje.
Profesijos mokytoja Romualda Gudonienė priminė „Ikimokyklinio amžiaus vaikų pasiekimų aprašo“ paskirtį ir reikšmę. Svarbu, kad ikimokyklinio ugdymo pedagogui padėjėjai galėtų padėti vykdyti ugdomąją veiklą, atpažintų vaikų ugdymosi pasiekimus ir poreikius.
Vaikai turi įgimtą norą kurti. Laiku nepastebėtas gebėjimas dingsta, o nepaskatintas vaikas neretai „užsidaro“. Užgniaužtos emocijos vėliau neretai tampa įvairių krizių priežastimi. Sudarant programas, būtina atsižvelgti į 18 vaikų gebėjimų (juos privalu lavinti), pateikiamų pasiekimų apraše.
Dailės mokytoja Aušra Mačiulytė pasiūlė išbandyti meno terapiją, padedančią pažinti emocijas ir jas valdyti. Atlikus užduotėles (mažyčiame popieriaus lapelyje reikėjo nupiešti daiktą ar detalę, vėliau jį iškirpus įpiešti), padaryta mini parodėlė: paaiškintos piešinio detalės, linijos, formos. Mokytoja akcentavo, kad piešimas ne tik lavina įvairias kompetencijas (kūrybiškumą, estetinį suvokimą, skaičiavimą, kalbėjimą, bendravimą – bendradarbiavimą, bet ir mažina stresą.
Integruotos pamokos – puikus metodas: praktika pagrindžia teoriją, o teorija visada paaiškina praktiką.